100 yıllık bir geçmişi olan Pilates, Joseph Pilates tarafından geliştirilmiştir. Çocukluğunu astım ve romatizma gibi hastalıklarla boğuşarak geçiren Joseph Pilates, tüm sorunlarına rağmen vücut geliştirmeye büyük ilgi duymuş, boksörlük ve koruma eğitmenliği yapmıştır. Doğu formunda egzersizler üzerinde çalışmalar yapmış ve bu çalışmalarını fizyolozi ve hareket bilimleriyle birleştirerek Pilates metodunu oluşturmuştur.

 

Pilates’e göre; devamlı, düzenli ve akılcı bir şekilde yapılan vücut geliştirme sayesinde günlük işlerimizi daha kolay, daha doğal ve daha doyurucu bir hale getirebiliriz. Salonlarda verilen egzersiz programları kas kuvvetini korumaya ve kuvveti sürekli artırmaya özendirici bir eğilim gösterir. Pilates metodunda ise bunlara zıt olarak sonuçlar geç dönemlerde ortaya çıkar. Fakat yararları oldukça açık ve nettir. Ayrıca Pilates yönteminde egzersizlerle elde edilen sonuçlar, egzersizler bırakıldıktan sonra da devam eder.

 

Joseph Pilates "10 seansta farkı hissedecek, 20.'de farkı görecek ve 30. seansta tümüyle yepyeni bir vücuda sahip olacaksınız" diyor.

 

Pilates’in 6 prensibi

 

Konsantrasyon : Pilates yaparken hareketlere yoğunlaşmak, bedenin uyum içinde nasıl çalıştığına ve hangi kasların kullanılıp, hangilerinin kullanılmadığına dikkat etmek gerekir.

Kontrol : Pilates metodunda kontrol çok önemlidir. Kontrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması, olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.

Merkezleme : Pilates metodunda hareket sanatlarında olduğu gibi merkez, karın, bel ve kalça çevresidir. Bu merkez iç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir. Merkezleme, uzamayı, üst bedenin stabilitesini ve esnemesini sağlar.

Akıcı hareket : Hareketler acele edilmeden, her noktadan tek tek geçerek ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.

Kesinlik : Hareketler belirsizce değil, hakkı verilerek tam anlamıyla yapılmalıdır. Hareket sekansları birbirleri içinde ve birbirleri arasında koordine olmalıdır.

Nefes : Nefes alıp verme, sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. 

 

REZERVASYON

Kart bilgilerinizi girerek bu şubemize rezervasyon yapabilirsiniz.

Kampanyalardan ve size özel tekliflerimizden fayfalanmak için kayıt olun